سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید دی اتانول آمین در تهران

دی‌اتانول آمین، DEA، در صنایع مختلفی کاربرد دارد، این ماده به صورت مایعی بی‌رنگ و ویسکوز است که در آب به خوبی حل می‌شود و به دلیل داشتن دو گروه هیدروکسیل و یک گروه آمین، خواص آب‌دوستی قابل توجهی دارد.

در تولید محصولات مراقبت شخصی مانند شامپوها و کرم‌ها، همچنین در صنایع دارویی، تولید مواد شوینده رنگ مو و دئودورانت‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، در ساخت گلیفوسیت، که یکی از پرکاربردترین آفت‌کش‌ها در جهان است، نیز به کار می‌رود. از نظر ایمنی، DEA به دلیل پتانسیل سرطان‌زایی‌اش مورد توجه قرار گرفته است. آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان آن را در گروه 2 Bقرار داده که به معنای احتمال سرطان‌زایی برای انسان‌ها است. همچنین، ممکن است در ترکیب با مواد دیگر، نیتروزآمین‌هایی تولید کند که موادی سرطان‌زا هستند. به همین دلیل، استفاده از آن در محصولات مصرفی باید با دقت و توجه به استانداردهای ایمنی انجام شود.

 

 

خرید دی اتانول آمین

 

 

کاربردهای دی اتانول آمین:

از کاربردهای این ماده می توان به عنوان یک سورفکتانت و بازدارنده ی خوردگی اشاره کرد. این ترکیب کاربردهای صنعتی و دارویی بسیاری دارد؛ برای مثال در مواد شوینده از جمله شوینده لباس، ظرف، لوازم آرایشی، شامپو، نرم کننده مو و غیره وجود دارد. در فراوری نساجی، تصفیه گاز صنعتی و مواد شیمیایی کشاورزی مصرف می شود. همچنین در محصولات مراقبت از خودرو، تصفیه آب، محصولات پلاستیکی و لاستیکی حضور دارد. در ادامه برخی از کاربردهای این ماده را بررسی خواهیم کرد.

 

کاربرد دی اتانول آمین در مواد شیمیایی شوینده:

DEA به طور گسترده در تهیه دی اتانول آمیدها و نمک های دی اتانول آمین اسیدهای چرب با زنجیر بلند کاربرد دارد. این ترکیبات در نهایت به صابون ها و سورفکتانت های مورد استفاده در شوینده های لباسشویی، ظرفشویی، لوازم آرایشی، شامپوها و نرم کننده های مو تبدیل می شوند و به ایجاد بافت کرمی و کف کنندگی کمک می کنند. برخی از دی اتانول آمیدهای متداول شامل کوکامید DEA، لورامید DEA و میریستامید DEA است.

 

کاربرد دی اتانول آمین در لوازم آرایشی:

این محصول ترکیبی آب دوست است و این بدان معنی است که می تواند به عنوان سورفکتانت و امولسیفایر عمل کند. این خاصیت یعنی این ترکیب شیمیایی می تواند کشش سطحی مایع را کاهش و خاصیت پخش و مرطوب کنندگی آن را افزایش دهد. به همین دلیل باعث ایجاد کف در شامپوها می شود. همچنین لوازم آرایشی را صاف و براق می کند. این ترکیب آلی، محتوای اسیدی لوازم آرایشی را با تثبیت pH آنها خنثی می کند. معمولا مقدار مجاز آن در شامپوها و رنگ موها در محدوده ی 0.2 تا 10 درصد به عنوان یک جزء یا آلاینده آلکانول آمیدهای اسیدهای چرب است.

 

آیا کاربرد دی اتانول آمین در محصولات آرایشی مضر است؟

شاید تولید کنندگان و مصرف کنندگان لوازم آرایشی در مورد ایمنی این ماده در محصولات آرایشی دچار تردید باشند. بر طبق تحقیقاتی که در سال 1998 انجام شد، هیچ ارتباطی بین این ماده و خطر ابتلا به سرطان از طریق آن یافت نشد. به طور کلی به جز افزودنی های رنگی و آن دسته از موادی که بر طبق مقررات مصرف آنها ممنوع یا محدود شده است، تولیدکنندگان می توانند از هر ماده ای در فرمولاسیون لوازم آرایشی خود استفاده کنند. به شرط آنکه این مواد ایمن باشند.

 

خرید دی اتانول آمین

شرکت پتروآلتون تجهیز بعنوان یکی از برترین تامین کنندگان مواد شیمیایی شوینده در سراسر ایران ، دی اتانول آمین را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت در حجم های بالا ، به مشتریان خود عرضه میکند.در صورت تمایل به خرید و سفارش دی اتانول آمین و اطلاع از به‌روزترین قیمت و دریافت دیتاشیت، با کارشناسان ما تماس بگیرید.59236-021